Roman Starczewski. BEZPIECZEŃSTWO DZIĘKI SYSTEMOWI SAHR
- Szczegóły
- Kategoria: Departament Transportu
System SAHR - specjalny system aktywnych zagłówków montowany w pojazdach samochodowych w celu ochrony kierowcy i pasażera przed obrażeniami powstałymi na skutek uderzenia pojazdu od tyłu.
CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU SAHR
| Nazwa systemu | Saab Active Head Restraint | ||||||||||||||||||||||||||||||
| Nazwa skrócona | SAHR | ||||||||||||||||||||||||||||||
| Wprowadzający | Szwedzki koncern SAAB | ||||||||||||||||||||||||||||||
| Wprowadzenie | 1997 SAAB model 9-5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
| Produkcja seryjna | 1997 model 9-5, 1998 model 9-3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
| Budowa | Mechanizm dźwigniowy połączony z płytą oporową wmontowaną w oparcie fotela przesuwający zagłówek do góry i w przód. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| Zakres pola widzenia | System niewidoczny, zastosowany wewnątrz pojazdu w fotelu samochodu, działający bez ostrzeżenia, aktywacja samoczynna. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| Zasada działania | System tzw. aktywnych zagłówków, jest to system którego działanie polega na mechanicznym ograniczeniu nadmiernego ruchu głowy ku tyłowi podczas uderzenia w tył pojazdu samochodowego. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| Korzyści ze stosowania | Spadek obrażeń odcinka szyjnego kręgosłupa podczas najechania na samochód od tyłu, ograniczenie ryzyka powstania uszczerbku na zdrowiu, ratowanie życia kierowcy lub pasażera. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| Zastosowanie | Jeden z systemów bezpieczeństwa biernego zastosowany w pojazdach samochodowych w celu ochrony szyjnego odcinka kręgosłupa osoby siedzącej w fotelu samochodu. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| Zalety systemu | Zapobiega nadmiernemu odchyleniu głowy ku tyłowi , zapobiega urazom kręgosłupa, ochrania głównie odcinek szyjny kręgosłupa | ||||||||||||||||||||||||||||||
| Sposób ostrzegania | Bez ostrzegania , niezależnie. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| Aktywacja systemu | Podczas tylnego uderzenia w chwili naporu siły bezwładności ciała kierowcy lub pasażera na oparcie zajmowanego fotela. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| Warunki działania | W każdej chwili – dzień i noc, niezależnie od warunków zewnętrznych oraz wewnętrznych panujących w pojeździe -w razie najechania jednego pojazdu na tył drugiego. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| Wady systemu | Bezobsługowy, po zadziałaniu samoczynnie wraca do pozycji wyjściowej, nie wymaga napraw, działa nawet przy niewielkich prędkościach pojazdów samochodowych. Roman Starczewski System SAHR - specjalny system aktywnych zagłówków montowany w pojazdach samochodowych w celu ochrony kierowcy i pasażera przed obrażeniami powstałymi na skutek uderzenia pojazdu od tyłu. 
 CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU SAHR 
 | 
 
                                                                                                                         

