Roman Starczewski. BEZPIECZEŃSTWO DZIĘKI SYSTEMOWI SAHR
- Szczegóły
- Kategoria: Departament Transportu
System SAHR - specjalny system aktywnych zagłówków montowany w pojazdach samochodowych w celu ochrony kierowcy i pasażera przed obrażeniami powstałymi na skutek uderzenia pojazdu od tyłu.
CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU SAHR
Nazwa systemu |
Saab Active Head Restraint |
||||||||||||||||||||||||||||||
Nazwa skrócona |
SAHR |
||||||||||||||||||||||||||||||
Wprowadzający |
Szwedzki koncern SAAB |
||||||||||||||||||||||||||||||
Wprowadzenie |
1997 SAAB model 9-5 |
||||||||||||||||||||||||||||||
Produkcja seryjna |
1997 model 9-5, 1998 model 9-3 |
||||||||||||||||||||||||||||||
Budowa |
Mechanizm dźwigniowy połączony z płytą oporową wmontowaną w oparcie fotela przesuwający zagłówek do góry i w przód. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres pola widzenia |
System niewidoczny, zastosowany wewnątrz pojazdu w fotelu samochodu, działający bez ostrzeżenia, aktywacja samoczynna. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zasada działania |
System tzw. aktywnych zagłówków, jest to system którego działanie polega na mechanicznym ograniczeniu nadmiernego ruchu głowy ku tyłowi podczas uderzenia w tył pojazdu samochodowego. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Korzyści ze stosowania |
Spadek obrażeń odcinka szyjnego kręgosłupa podczas najechania na samochód od tyłu, ograniczenie ryzyka powstania uszczerbku na zdrowiu, ratowanie życia kierowcy lub pasażera. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zastosowanie |
Jeden z systemów bezpieczeństwa biernego zastosowany w pojazdach samochodowych w celu ochrony szyjnego odcinka kręgosłupa osoby siedzącej w fotelu samochodu. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zalety systemu |
Zapobiega nadmiernemu odchyleniu głowy ku tyłowi , zapobiega urazom kręgosłupa, ochrania głównie odcinek szyjny kręgosłupa |
||||||||||||||||||||||||||||||
Sposób ostrzegania |
Bez ostrzegania , niezależnie. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Aktywacja systemu |
Podczas tylnego uderzenia w chwili naporu siły bezwładności ciała kierowcy lub pasażera na oparcie zajmowanego fotela. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Warunki działania |
W każdej chwili – dzień i noc, niezależnie od warunków zewnętrznych oraz wewnętrznych panujących w pojeździe -w razie najechania jednego pojazdu na tył drugiego. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Wady systemu |
Bezobsługowy, po zadziałaniu samoczynnie wraca do pozycji wyjściowej, nie wymaga napraw, działa nawet przy niewielkich prędkościach pojazdów samochodowych. Roman Starczewski System SAHR - specjalny system aktywnych zagłówków montowany w pojazdach samochodowych w celu ochrony kierowcy i pasażera przed obrażeniami powstałymi na skutek uderzenia pojazdu od tyłu.
CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU SAHR
|