Roman Starczewski. BEZPIECZEŃSTWO DZIĘKI SYSTEMOWI SAHR

  • Drukuj

System SAHR  -  specjalny system aktywnych zagłówków montowany w pojazdach samochodowych w celu ochrony kierowcy i pasażera przed obrażeniami powstałymi na skutek uderzenia pojazdu od tyłu.

 

CHARAKTERYSTYKA   SYSTEMU   SAHR

Nazwa systemu

Saab Active Head Restraint

Nazwa skrócona

SAHR

Wprowadzający

Szwedzki koncern  SAAB

Wprowadzenie

1997  SAAB model 9-5

Produkcja seryjna

1997 model 9-5, 1998 model 9-3

Budowa

Mechanizm dźwigniowy połączony z płytą oporową wmontowaną w oparcie fotela przesuwający  zagłówek do góry i w przód.

Zakres pola widzenia

System niewidoczny, zastosowany wewnątrz pojazdu w fotelu samochodu, działający bez ostrzeżenia, aktywacja samoczynna.

Zasada działania

System tzw. aktywnych zagłówków, jest to system którego działanie polega na mechanicznym  ograniczeniu  nadmiernego ruchu  głowy ku tyłowi podczas uderzenia w tył pojazdu samochodowego.

Korzyści ze stosowania

Spadek obrażeń odcinka szyjnego kręgosłupa podczas najechania na samochód od tyłu, ograniczenie ryzyka powstania  uszczerbku na zdrowiu, ratowanie życia kierowcy lub pasażera.

Zastosowanie

Jeden z systemów bezpieczeństwa biernego zastosowany w pojazdach samochodowych w celu  ochrony szyjnego odcinka kręgosłupa osoby siedzącej  w  fotelu samochodu.

Zalety systemu

Zapobiega nadmiernemu odchyleniu głowy ku tyłowi , zapobiega urazom kręgosłupa, ochrania głównie odcinek szyjny kręgosłupa

Sposób ostrzegania

Bez ostrzegania , niezależnie.

Aktywacja systemu

Podczas tylnego uderzenia w chwili naporu siły bezwładności ciała kierowcy lub pasażera na oparcie zajmowanego fotela.

Warunki działania

W każdej chwili – dzień i noc, niezależnie od warunków zewnętrznych oraz wewnętrznych panujących w pojeździe -w razie  najechania jednego pojazdu na tył drugiego.

Wady systemu

Bezobsługowy, po zadziałaniu samoczynnie wraca do pozycji wyjściowej, nie wymaga napraw, działa nawet przy niewielkich prędkościach pojazdów samochodowych.

Roman Starczewski

System SAHR  -  specjalny system aktywnych zagłówków montowany w pojazdach samochodowych w celu ochrony kierowcy i pasażera przed obrażeniami powstałymi na skutek uderzenia pojazdu od tyłu.

 

CHARAKTERYSTYKA   SYSTEMU   SAHR

Nazwa systemu

Saab Active Head Restraint

Nazwa skrócona

SAHR

Wprowadzający

Szwedzki koncern  SAAB

Wprowadzenie

1997  SAAB model 9-5

Produkcja seryjna

1997 model 9-5, 1998 model 9-3

Budowa

Mechanizm dźwigniowy połączony z płytą oporową wmontowaną w oparcie fotela przesuwający  zagłówek do góry i w przód.

Zakres pola widzenia

System niewidoczny, zastosowany wewnątrz pojazdu w fotelu samochodu, działający bez ostrzeżenia, aktywacja samoczynna.

Zasada działania

System tzw. aktywnych zagłówków, jest to system którego działanie polega na mechanicznym  ograniczeniu  nadmiernego ruchu  głowy ku tyłowi podczas uderzenia w tył pojazdu samochodowego.

Korzyści ze stosowania

Spadek obrażeń odcinka szyjnego kręgosłupa podczas najechania na samochód od tyłu, ograniczenie ryzyka powstania  uszczerbku na zdrowiu, ratowanie życia kierowcy lub pasażera.

Zastosowanie

Jeden z systemów bezpieczeństwa biernego zastosowany w pojazdach samochodowych w celu  ochrony szyjnego odcinka kręgosłupa osoby siedzącej  w  fotelu samochodu.

Zalety systemu

Zapobiega nadmiernemu odchyleniu głowy ku tyłowi , zapobiega urazom kręgosłupa, ochrania głównie odcinek szyjny kręgosłupa

Sposób ostrzegania

Bez ostrzegania , niezależnie.

Aktywacja systemu

Podczas tylnego uderzenia w chwili naporu siły bezwładności ciała kierowcy lub pasażera na oparcie zajmowanego fotela.

Warunki działania

W każdej chwili – dzień i noc, niezależnie od warunków zewnętrznych oraz wewnętrznych panujących w pojeździe -w razie  najechania jednego pojazdu na tył drugiego.

Wady systemu

Bezobsługowy, po zadziałaniu samoczynnie wraca do pozycji wyjściowej, nie wymaga napraw, działa nawet przy niewielkich prędkościach pojazdów samochodowych.